برای بسیاری سوال است که چه تفاوتی بین سفارش پرزی و سفارش پاورپوینت است؟ یعنی اگر ارائه ای با پاورپوینت ایجاد شود چه فرقی با همان ارائه در پرزی دارد؟

در پاسخ باید گفت ارائه در پرزی بسیار خلاقانه است. یعنی خیال پردازی بیننده را به کار می گیرد. مثل داستانهای زمان کودکی شما را به جاهای مختلف می برد و فقط با یک تداعی، می تواند دنیای جدیدی را به شما نمایش دهد.

در مقایسه، پاورپوینت اسلایهای پشت سر هم دارد، یعنی تخیل شما را کمتر به کار می گیرد.

 

یک بوم نقاشی را در نظر بگیرید که عکس شاعران مختلف و توضیحات کلی مربوط به هر کدام بر روی آن نقاشی شده باشد. فرض کنید دورببین را به سمت سعدی ببریم. وقتی دوربین به حد کافی روی عکس سعدی زوم شد، بوم جدیدی ظاهر می شود که جزئیات بیشتری از سعدی بر آن نمایش داده می شود. مثلا لیست کتابهای این شاعر بزرگ به نمایش در می آید. حالا فرض کنید دوربین را بر روی بوستان سعدی زوم می نماییم. در اینجا صفحه جدیدی ایجاد می شود و جزئیات زیادی از کتاب بوستان سعدی را برای شما نمایش می دهد. مانند لیست اشعار و حکایتها، فرض کنید دوربین را به سمت شعر خاصی هدایت کنیم. پرزی صفحه جدیدی نمایش می دهد که متن و تفسیر آن شعر را به شما نمایش می دهد. این در حالی است که پاورپوینت امکان فوق را ندارد و فقط اسلاید به اسلاید پیش می رود.

 

حال که فرق سفارش پرزی و سفارش پاورپوینت را متوجه شدید، بهتر می توانید تصمیم بگیرید که برای ارائه خود پرزی سفارش دهید یا ساخت اسلاید در پاورپوینت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *